Onze methodiek

Focus op strategie en beleid
Strategisch level

Box 1

Box 1 is een kortlopende analyse waarin Retail Experts voor u in kaart brengt hoe uw ICT er voor staat, in termen van kosten, prestatie en organisatie.

 

Lees onder verder

Focus op uitwerking van beleid
Tactisch level

Box 2

Box 2 is de brug tussen het inzicht van de remedies om weer op orde te komen en de daadwerkelijke uitvoering.

 

Lees onder verder

Focus op realisatie en uitvoering
Operationeel level

Box 3

Box 3 is de uitvoering van hetgeen wat is opgezet in box 2, om uw organisatie daadwerkelijk de gewenste verandering te laten maken.

 

Lees onder verder

Inhoud

Box 1

Core Scan
Snel inzicht in een wendbare innovatieve informatievoorziening.

 


Omnichannel strategie
Herontwerpen en vaststellen nieuwe e-commerce processen en informatie voorziening

 


Wendbaarheidsanalyse
Van formule – processen – informatie en het opstellen van een verbeterplan

 

Nieuwe informatiebehoefte door customer centricity over meerdere kanalen. Analyse van customer journey. Opzetten processen en organisatie.

 

ICT strategie opzetten voor 3-5 jaar met onderdelen als formule wijzigingen, “into the cloud”, outsourcen van ICT operations.

 

Analyse en opstellen van ICT architectuur landschap om keuzes te maken over de ‘hoe’ vraag van de noodzakelijke of gewenste inrichting

 

Box 2

Uitwerken van de processen die aan de veranderingen verbonden zijn in de kades, flows en instructies middels de unieke RE aanpak

 

 

Analyse van de informatie behoefte vanuit de processen en splitsing van standaard en maatwerk. Eventueel functioneel en technisch ontwerp

 

 

Uitvoeren van Systeem selecties (bijv. POS, ERP) en de dienstenproviders ICT op basis van longlist databases (RE heeft jarenlange ervaring opgebouwd) en sterk gestandaardiseerde aanpak.

 

Inrichten van ICT contracten register en het overzicht van de huidige en nieuwe systeemcomponenten (CMDB)

 

Contracting en heronderhandelen van ICT applicaties, cloud services, connectivity providers, installateurs op samenhang van service levels.

 

Ontwerp van nieuwe gewenste ICT organisatie rekening houdend met integrale slagvaardige processen en draagvlak

 

Opzetten van een Implementatieplan rekening houdend met budget, doorlooptijd, capaciteit en adaptiesnelheid van de organisatie

 

Opstellen van Contingency planning voor de risico’s, alsook vaststellen recoveries, remedies, crash teaming, Escrow.

 

Opstellen van transformatie governance van lijn-, project en beheer (ICT operations) organisatie

 

 

Box 3

De activiteiten van Box 2 worden uitgevoerd door het ICT Support Team.